Algemene voorwaarden: therapiegroep, cursus of training:

  1. Na je inschrijving ontvang je een bevestigingsbrief of e-mail. Hierin staat vermeld dat je staat ingeschreven als deelnemer van het desbetreffende programma; of dat je op een wachtlijst komt; of dat je niet als deelnemer bent ingeschreven; of dat het desbetreffende programma niet doorgaat. De bevestigingsbrief of e-mail dat je als deelnemer staat ingeschreven, is je bewijs van deelname. Aan de overige bevestigingsbrieven kunnen geen rechten worden ontleend.
  2. Wanneer een bijeenkomst komt te vervallen door ziekte van een begeleider, trainer of docent, heb je recht op een vervangende bijeenkomst.
  3. Wanneer je aan een of meerdere bijeenkomsten niet kunt deelnemen, heb je geen recht op een vervangende bijeenkomst of een restitutie bedrag voor deze bijeenkomst(en).
  4. Wanneer je 3 achtereenvolgende bijeenkomsten niet aanwezig bent geweest, met of zonder afmelding (voor of achteraf), behoudt stichting Gullie zich het recht voor om je uit te sluiten van verdere deelneming aan het programma. Het resterende, openstaande bedrag zal in een keer worden gevorderd, vermeerderd met 5 % administratiekosten.
  5. Wanneer het bedrag voor de therapiegroep, cursus, training of opleiding meer dan 300,00 euro bedraagt, is het mogelijk om in maximaal twee maandelijkse termijnen te betalen. Hieraan zijn geen extra kosten verbonden. Je dient echter wel aan de administratie door te geven dat je in (maximaal twee) termijnen wilt gaan betalen.
  6. Voor de betaling(en) ontvang je een factuur, die binnen 14 dagen betaald moet worden.
  7. Bij het niet op tijd voldoen van de financiële verplichting (binnen 14 dagen) wordt een herinnering verstuurd waarin je in gebreke wordt gesteld en heb je 14 dagen om alsnog de financiële verplichting te voldoen.
  8. Indien na het in gebreke stellen de betaling uitblijft, ben je in verzuim en ontvangt je een aanmaning met een termijn van 14 dagen om alsnog de financiële verplichting te voldoen.
  9. Na deze periode worden er incassokosten in rekening gebracht ter hoogte van 15% van de hoofdsom met een minimum van 40 euro.
  10. Bij het in gebreke blijven van de financiële verplichting die je op je hebt genomen, is stichting Gullie gerechtigd het resterende openstaande bedrag in zijn geheel te vorderen. In gebreke blijven is wanneer je niet binnen 14 dagen na de 2e herinnering het verschuldigde bedrag heeft voldaan.
  11. Materiaalkosten zijn bij het bedrag voor de therapiegroep, cursus of training inbegrepen.
  12. Er wordt een overeenkomst opgesteld en door Deze Algemene Bezoekersvoorwaarden zijn van toepassing op iedere overeenkomst tussen het Theater en een
  13. bezoeker van het Theater. Deze Algemene Bezoekersvoorwaarden hebben tevens betrekking op alle handelingen
  14. die ter uitvoering van deze overeenkomst worden verricht. Onder bezoeker (hierna: 'de Bezoeker') wordt voor deze
  15. Algemene Bezoekersvoorwaarden verstaan iedere persoon of rechtspersoon die op enigerlei wijze, direct of
  16. indirect, een overeenkomst met het Theater sluit terzake van het bijwonen van een door het Theater dan wel door
  17. een derde in het gebouw van het Theater (hierna: 'het Gebouw', waaronder ook dient te worden begrepen dat deel
  18. van de aan het Gebouw grenzende openbare weg waartoe het Theater op enigerlei wijze zakelijk gerechtigd is) of
  19. een andere locatie, ingezet door het theater, te organiseren evenement. Daarnaast worden deze Algemene
  20. Bezoekersvoorwaarden van toepassing verklaard voor een ieder die enig evenement in het Gebouw bijwoont,
  21. zonder dat de betrokkene direct of indirect een overeenkomst met het Theater heeft gesloten.
  22. 1.3 Het Theater zal al het mogelijke verrichten om het bezoek in het Gebouw naar wens van de Bezoeker te laten
  23. verlopen. Het Theater zal optimale zorgvuldigheid jegens de Bezoeker betrachten. Het Theater zal tevens trachten
  24. de evenementen in het Gebouw ongestoord te laten plaatsvinden. Het Theater spant zich in eventuele overlast of
  25. ongemak voor de Bezoeker tot een minimum te beperken, alsmede de veiligheid van de Bezoeker zo veel mogelijk
  26. te waarborgen. Het Theater verneemt graag suggesties van de Bezoeker ter verbetering van de dienstverlening.
  27. De Bezoeker kan terzake te allen tijde contact opnemen met de directie van het Theater. Mocht enige overlast of
  28. ongemak in redelijkheid niet te vermijden zijn, dan biedt het Theater hiervoor zijn verontschuldigingen aan.
  29. 2.0 Kaartverkoop/Aanbiedingen/ Prijzen
  30. 2.1 Alle door het Theater, dan wel door derden gedane aanbiedingen, (programma-) aankondigingen, mededelingen of
  31. anderszins verschafte informatie en prijsopgaven zijn vrijblijvend. Het Theater aanvaardt geen aansprakelijkheid
  32. voor eventuele fouten in door het Theater en door derden aan de Bezoeker gedane aankondigingen, aanbiedingen,
  33. mededelingen of anderszins verschafte informatie en prijsopgaven, dan wel voor fouten gemaakt bij de (voor-)
  34. verkoop van plaatsbewijzen door derden, daaronder begrepen de zogenaamde voorverkoopadressen.
  35. 2.2 Indien dit hem/haar wordt verzocht, is de Bezoeker te allen tijde verplicht zijn toegangsbewijs en enige kaart die
  36. recht geeft op korting op dit toegangsbewijs aan als zodanig kenbare functionarissen van het Theater te tonen. Het
  37. toegangsbewijs dient in ieder geval te worden getoond bij binnenkomst van (de betreffende ruimte in) het Gebouw,
  38. ook indien de Bezoeker (de betreffende ruimte in) het Gebouw heeft verlaten tijdens (de duur van) een evenement.
  39. 2.3 De Bezoeker is niet gerechtigd tot verkrijging van restitutie van de toegangsprijs of enige andere vergoeding (i) in
  40. geval van verlies of diefstal van zijn/haar toegangsbewijs of (ii) in geval de Bezoeker het toegangsbewijs van een
  41. derde anders dan het Theater heeft verkregen en deze afdracht van de toegangsprijs door de derde aan het
  42. Theater om redenen aan de zijde van de derde niet plaatsvindt.. Indien de Bezoeker om welke reden dan ook geen
  43. gebruik maakt van het toegangsbewijs, komt dit voor zijn/haar eigen rekening.
  44. Een eenmaal verkregen toegangsbewijs kan niet worden geruild. In deze gevallen vindt evenmin restitutie van de
  45. toegangsprijs plaats.
  46. 3.0 Verbod doorverkoop e.d.
  47. 3.1 De Bezoeker is gehouden om het toegangsbewijs voor een evenement voor zichzelf te houden en derhalve niet op
  48. enigerlei wijze aan derden door te verkopen, ter verkoop aan te bieden of in het kader van commerciële doeleinden
  49. aan te bieden of te verstrekken.
  50. 3.2 De Bezoeker is jegens het Theater gehouden om op geen enkele wijze reclame of enige (andere) vorm van
  51. publiciteit te maken in verband met het evenement en een onderdeel daarvan indien dit geschiedt met de intentie
  52. het toegangsbewijs (door) te verkopen, een en ander naar oordeel van het Theater.
  53. Algemene bezoekersvoorwaarden VSCD juli 2012 2
  54. 3.3 De Bezoeker die zijn toegangsbewijs om niet en niet in het kader van commerciële doeleinden aan derden ter
  55. beschikking stelt is verplicht om de aan hem als Bezoeker opgelegde verplichtingen zoals verwoord in voorgaande
  56. leden van dit artikel ook op te leggen aan degene aan wie hij het toegangsbewijs ter beschikking stelt en staat er
  57. jegens het Theater voor in dat deze perso(o)n(en) deze verplichtingen nakomt.
  58. 3.4 Indien de Bezoeker zijn verplichtingen zoals verwoord in de voorgaande leden van dit artikel niet nakomt en/of
  59. daarvoor niet in kan staan, is de Bezoeker een direct opeisbare boete van € 10.000,- per overtreding aan het
  60. Theater verschuldigd en € 5.000,- voor iedere dag dat de overtreding heeft voortgeduurd onverminderd het recht
  61. van het Theater om van de Bezoeker bovendien nakoming en/of vergoeding van de gelden of nog te lijden schade
  62. te vorderen.
  63. 4.0 Verblijf in het gebouw
  64. 4.1 Gedurende zijn/haar verblijf in het Gebouw dient de Bezoeker zich in overeenstemming met de openbare orde,
  65. de goede zeden en de met betrekking tot de aard van het bezochte evenement geldende regels van fatsoen te
  66. gedragen. De Bezoeker is in dit verband tevens verplicht de door de als zodanig kenbare functionarissen van het
  67. Theater gegeven aanwijzingen en instructies op te volgen. Indien naar het redelijk oordeel van een leidinggevend
  68. functionaris van het Theater de Bezoeker op enigerlei wijze in strijd met deze normen, aanwijzingen of instructies
  69. handelt, kan de Bezoeker voor het betreffende evenement de verdere toegang tot het Gebouw worden ontzegd,
  70. zonder dat de Bezoeker enig recht op vergoeding van zijn/haar toegangsbewijs geldend kan maken.
  71. 4.2 Het is de Bezoeker onder meer verboden:
  72. a. aan derden in het Gebouw goederen en schriftelijk informatie zonder uitdrukkelijke toestemming van de directie
  73. van welke aard dan ook te koop aan te bieden, dan wel kosteloos te verschaffen;
  74. b. (huis-)dieren het Gebouw in te brengen;
  75. c. etenswaren en/of (alcoholische) consumpties in het Gebouw mee te brengen;
  76. d. naar het oordeel van een functionaris van het Theater gevaarlijke en/of voor de bezoekers hinderlijke
  77. voorwerpen of stoffen het Gebouw in te brengen c.q. met zich mee te voeren;
  78. e. Drugs in het gebouw mee te nemen en/of te gebruiken.
  79. 4.3 In bijzondere gevallen waarin de algemene veiligheid zulks redelijkerwijze vereist, kan de bedrijfsleiding van het
  80. Theater inzage verlangen in door de Bezoeker meegevoerde (hand-) bagage. Indien zulks noodzakelijk wordt
  81. geacht, kan speciaal daarvoor opgeleid en getraind personeel de Bezoeker bovendien verzoeken mee te werken
  82. aan een veiligheidsfouillering. In geval van weigering van medewerking kan de Bezoeker de (verdere) toegang tot
  83. het Gebouw worden ontzegd zonder dat de Bezoeker enig recht heeft op restitutie van de prijs van het
  84. toegangsbewijs.
  85. 4.4 Het is de Bezoeker verboden om zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de directie van het Theater,
  86. foto-, video-, film-, geluids- en andere opnameapparatuur in het Gebouw bij zich te hebben of genoemde
  87. apparatuur zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de directie van het Theater te gebruiken.
  88. Telefoontoestellen of andere middelen van draadloze communicatie moeten voor het betreden van het Gebouw
  89. buiten gebruik gesteld worden. De als zodanig kenbare functionarissen van het Theater zijn bevoegd om afgifte te
  90. vorderen van eventueel aangetroffen apparatuur en deze gedurende het verblijf van de Bezoeker in het Gebouw in
  91. bewaring te nemen. Bij weigering van medewerking kan de Bezoeker de (verdere) toegang tot het Gebouw worden
  92. ontzegd, zonder dat de Bezoeker enige aanspraak kan maken op restitutie van de prijs van het toegangsbewijs.
  93. 4.5 Het Theater behoudt zich het recht voor van het evenement waarbij de Bezoeker aanwezig is beeld- en/of
  94. geluidsopnamen te (doen) maken. De Bezoeker zal geen auteursrechtelijk of ander bezwaar maken tegen de
  95. gebruikmaking van zijn portret/gelijkenis als onderdeel van de openbaarmaking van genoemde evenementen.
  96. 4.6 Binnen het theater gelden in de daartoe aangewezen ruimten regels inzake het rookverbod. De Bezoeker is
  97. gehouden zich aan deze voorschriften inzake het roken te houden. De Beheerder van het Gebouw is bevoegd bij
  98. weigering van medewerking van de Bezoeker de (verdere) toegang tot het Gebouw te ontzeggen, zonder dat de
  99. Bezoeker enige aanspraak kan maken op restitutie van de prijs van het toegangsbewijs.
  100. 5.0 Aansprakelijkheid van het Theater
  101. 5.1 Het verblijf van de Bezoeker in het Gebouw is voor zijn/haar eigen rekening en risico.
  102. 5.2 Het Theater is slechts aansprakelijk voor door de Bezoeker geleden zaaks- en/of gevolgschade of de Bezoeker
  103. toegebracht letsel, die rechtstreeks en uitsluitend het gevolg is van opzet of grove schuld van het Theater en/of zijn
  104. functionarissen, met dien verstande dat alleen die schade voor vergoeding in aanmerking komt, waartegen het
  105. Theater verzekerd is, dan wel, naar redelijkheid en billijkheid, verzekerd had behoren te zijn en voor het daarin
  106. gehanteerde maximumbedrag. De aansprakelijkheid van het Theater wordt onder meer uitgesloten voor:
  107. Algemene bezoekersvoorwaarden VSCD juli 2012 3
  108. a. schade ten gevolge van het handelen van derden, waaronder begrepen door het Theater ingeschakelde
  109. personen en huurders van (ruimten in) het Gebouw en de door deze derden ingeschakelde personen;
  110. b. schade ten gevolge van het niet opvolgen van door de functionarissen van het Theater gegeven instructies en
  111. van het niet naleven van de in het algemeen geldende regels van fatsoen;
  112. c. (gevolg-)schade ten gevolge van niet voorzienbare wijzigingen in de aanvangs- en slottijden van de
  113. evenementen waarop de overeenkomst tussen het Theater en de Bezoeker betrekking heeft;
  114. d. schade op enigerlei wijze veroorzaakt door andere bezoekers.
  115. 5.3 Het Theater is nimmer aansprakelijk voor door de Bezoeker geleden schade, die is ontstaan ten gevolge van
  116. overmacht aan de zijde van het Theater. Onder overmacht wordt mede verstaan elke van de wil van het Theater
  117. onafhankelijke omstandigheid - ook al was deze ten tijde van het totstandkomen van de overeenkomst reeds als
  118. mogelijkheid te voorzien -, die nakoming van de overeenkomst tijdelijk of blijvend verhindert, alsmede, voor zover
  119. daaronder niet reeds begrepen, oorlog, oorlogsgeweld, burgeroorlog, oproer, rellen, optreden van politie en/of
  120. brandweer, werkstaking, transportmoeilijkheden, brand en andere ernstige storingen in het bedrijf van het Theater
  121. c.q. in het Gebouw, weersomstandigheden en om welke reden dan ook niet-functionerend openbaar vervoer.
  122. 6.0 Reclame/ klachten
  123. 6.1 Klachten over de uitvoering van de overeenkomst tussen het Theater en de Bezoeker dienen de directie van het
  124. Theater binnen acht dagen nadat de uitvoering van de overeenkomst heeft plaatsgevonden of plaats had moeten
  125. vinden bij aangetekend schrijven te bereiken. Klachten die na deze termijn worden ingediend worden door het
  126. Theater niet in behandeling genomen.
  127. 6.2 Reclame is niet mogelijk met betrekking tot de volgende klachten en omstandigheden, en leiden derhalve nimmer
  128. tot enige verplichting tot schadevergoeding aan de zijde van het Theater:
  129. a. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op wijzigingen in het programma, waaronder begrepen,
  130. maar niet daartoe beperkt, wijzigingen in de perso(o)n(en) van optredenden, in de samenstelling van het
  131. programma verschuivingen van evenementen naar een andere datum;
  132. b. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op de kwaliteit van de uitvoeringen van de evenementen
  133. waarop de overeenkomst tussen het Theater en de Bezoeker betrekking heeft;
  134. c. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op overlast of ongemak veroorzaakt door andere
  135. bezoekers of wederrechtelijke indringers daaronder begrepen, maar niet daartoe beperkt, geluidsoverlast,
  136. ongepast gedrag, diefstal en molest; bij herhaalde overlast of ongemak door bepaalde, nader te identificeren
  137. bezoekers zal het Theater het mogelijke verrichten om deze bezoekers in de toekomst zo nodig de toegang te
  138. ontzeggen;
  139. d. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op overlast of ongemak veroorzaakt door
  140. onderhoudswerkzaamheden aan het Gebouw, dan wel op de gevolgen van deze onderhoudswerkzaamheden
  141. die redelijkerwijs op dat moment mochten worden verricht;
  142. e. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op overlast of ongemak, veroorzaakt door het niet naar
  143. behoren functioneren van faciliteiten in de zalen van het Gebouw;
  144. f. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op overlast of ongemak, waaronder begrepen beperkt zicht
  145. voor de Bezoeker, veroorzaakt door (geluids-) opnamen door de media en de naar aanleiding daarvan getroffen
  146. technische voorzieningen in de zalen;
  147. g. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op (geluids-) overlast veroorzaakt door gelijktijdig
  148. plaatsvindende evenementen, daaronder begrepen noodzakelijke handelingen die dienen ter voorbereiding op
  149. deze evenementen, of die op enige andere wijze met deze evenementen samenhangen, in andere ruimten van
  150. het Gebouw;
  151. h. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op de toewijzing en de verdeling van de plaatsen en/of een
  152. door omstandigheden noodzakelijke wijziging van het stoelenplan;
  153. i. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op overlast of ongemak, waaronder begrepen beperkt zicht
  154. op toneel en boventiteling;
  155. j. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op de aan- of afwezigheid van boventiteling, veroorzaakt
  156. door het niet naar behoren functioneren van de technische voorzieningen, dan wel de keuze van het theater die
  157. voorziening al dan niet aan te bieden;
  158. k. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op overlast of ongemak door stakingen van het openbaar
  159. vervoer;
  160. l. klachten omdat de Bezoeker de toegang tot de zaal is ontzegd vanwege de omstandigheden dat het evenement
  161. in deze zaal reeds een aanvang heeft genomen.
  162. 7 Persoonsgegevens
  163. 7.1 Gegevens met betrekking tot de Bezoeker, waaronder de gegevens met betrekking tot de naam, het adres en
  164. woonplaats van de Bezoeker, die door het Theater en/of de Uitlijn worden geregistreerd in verband met de
  165. verstrekking van een toegangsbewijs, worden opgenomen in een registratie in de zin van de Wet
  166. Persoonsregistratie (WPR). Het Theater en/of het verkooppunt is de houder van deze registratie.
  167. Algemene bezoekersvoorwaarden VSCD juli 2012 4
  168. Een kopie van het aanmeldingsformulier ingevolge de WPR van deze registratie ligt ter inzage bij het Theater en
  169. het verkooppunt. Indien de Bezoeker geen persoonlijk geadresseerde informatie wenst te ontvangen, dan kan dit
  170. worden aangegeven door een brief te schrijven naar het Theater.
  171. 7.2 De bezoeker kan door het Theater gevraagd worden zich te identificeren. Indien de bezoeker geen identificatie kan
  172. laten zien dan wel deze weigert te tonen kan deze de toegang tot het Theater worden ontzegt/geweigerd. In dit
  173. geval vindt evenmin restitutie van de toegangsprijs plaats.
  174. 8.0 Rechten van het Theater
  175. 8.1 Bij overtreding door de Bezoeker van (één of meer van) de bepalingen zoals genoemd in deze algemene
  176. voorwaarden is het Theater gerechtigd het toegangsbewijs ongeldig te maken of de bezoeker de (verdere) toegang
  177. tot het evenement te weigeren zonder dat de Bezoeker recht heeft op restitutie die hij voor het toegangsbewijs
  178. (waaronder begrepen servicekosten) aan het Theater, al dan niet via een (voor)verkoopadres, heeft voldaan.
  179. Houders van ongeldig gemaakte toegangsbewijzen hebben geen recht op restitutie.
  180. 8.2 Indien aannemelijk is dat er sprake is van een vervalsing van het toegangsbewijs is het Theater bevoegd de houder
  181. van dit toegangsbewijs de (verdere) toegang tot het evenement te weigerebeide partijen ondertekend.

Algemene voorwaarden voor bezoekers van de werfkelder

Deze Algemene Bezoekersvoorwaarden zijn van toepassing op iedere overeenkomst tussen stichting Gullie en een bezoeker van stichting Gullie. Deze Algemene Bezoekersvoorwaarden hebben tevens betrekking op alle handelingen die ter uitvoering van deze overeenkomst worden verricht. Onder bezoeker (hierna: 'de Bezoeker') wordt voor deze Algemene Bezoekersvoorwaarden verstaan iedere persoon of rechtspersoon die op enigerlei wijze, direct of indirect, een overeenkomst met stichting Gullie sluit terzake van het bijwonen van een door stichting Gullie dan wel door een derde in de Werfkelder van stichting Gullie (hierna: 'de Werfkelder', waaronder ook dient te worden begrepen dat deel van de aan de Werfkelder grenzende openbare weg waartoe stichting Gullie op enigerlei wijze zakelijk gerechtigd is) of een andere locatie, ingezet door stichting Gullie, te organiseren evenement. Daarnaast worden deze Algemene Bezoekersvoorwaarden van toepassing verklaard voor een ieder die enig evenement in de Werfkelder bijwoont, zonder dat de betrokkene direct of indirect een overeenkomst met stichting Gullie heeft gesloten.

Stichting Gullie zal al het mogelijke verrichten om het bezoek in de Werfkelder naar wens van de Bezoeker te laten verlopen. Stichting Gullie zal optimale zorgvuldigheid jegens de Bezoeker betrachten. Stichting Gullie zal tevens trachten de evenementen in de Werfkelder ongestoord te laten plaatsvinden. Stichting Gullie spant zich in eventuele overlast of ongemak voor de Bezoeker tot een minimum te beperken, alsmede de veiligheid van de Bezoeker zo veel mogelijk te waarborgen.

Stichting Gullie verneemt graag suggesties van de Bezoeker ter verbetering van de dienstverlening. De Bezoeker kan terzake te allen tijde contact opnemen met de directie van stichting Gullie. Mocht enige overlast of ongemak in redelijkheid niet te vermijden zijn, dan biedt stichting Gullie hiervoor zijn verontschuldigingen aan.

Alle door stichting Gullie, dan wel door derden gedane aanbiedingen, (programma-) aankondigingen, mededelingen of anderszins verschafte informatie en prijsopgaven zijn vrijblijvend. Stichting Gullie aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele fouten in door stichting Gullie en door derden aan de Bezoeker gedane aankondigingen, aanbiedingen, mededelingen of anderszins verschafte informatie en prijsopgaven, dan wel voor fouten gemaakt bij de (voor-) verkoop van plaatsbewijzen door derden, daaronder begrepen de zogenaamde voorverkoopadressen.

Indien dit hem/haar wordt verzocht, is de Bezoeker te allen tijde verplicht zijn toegangsbewijs en enige kaart die recht geeft op korting op dit toegangsbewijs aan als zodanig kenbare functionarissen van stichting Gullie te tonen. Het toegangsbewijs dient in ieder geval te worden getoond bij binnenkomst van (de betreffende ruimte in) de Werfkelder, ook indien de Bezoeker (de betreffende ruimte in) de Werfkelder heeft verlaten tijdens (de duur van) een evenement.

De Bezoeker is niet gerechtigd tot verkrijging van restitutie van de toegangsprijs of enige andere vergoeding (i) in geval van verlies of diefstal van zijn/haar toegangsbewijs of (ii) in geval de Bezoeker het toegangsbewijs van een derde anders dan stichting Gullie heeft verkregen en deze afdracht van de toegangsprijs door de derde aan stichting Gullie om redenen aan de zijde van de derde niet plaatsvindt.. Indien de Bezoeker om welke reden dan ook geen gebruik maakt van het toegangsbewijs, komt dit voor zijn/haar eigen rekening. Een eenmaal verkregen toegangsbewijs kan niet worden geruild. In deze gevallen vindt evenmin restitutie van de toegangsprijs plaats. 3.0 Verbod doorverkoop e.d. 3.1 De Bezoeker is gehouden om het toegangsbewijs voor een evenement voor zichzelf te houden en derhalve niet op enigerlei wijze aan derden door te verkopen, ter verkoop aan te bieden of in het kader van commerciële doeleinden aan te bieden of te verstrekken.

De Bezoeker is jegens stichting Gullie gehouden om op geen enkele wijze reclame of enige (andere) vorm van publiciteit te maken in verband met het evenement en een onderdeel daarvan indien dit geschiedt met de intentie het toegangsbewijs (door) te verkopen, een en ander naar oordeel van stichting Gullie.

De Bezoeker die zijn toegangsbewijs om niet en niet in het kader van commerciële doeleinden aan derden ter beschikking stelt is verplicht om de aan hem als Bezoeker opgelegde verplichtingen zoals verwoord in voorgaande leden van dit artikel ook op te leggen aan degene aan wie hij het toegangsbewijs ter beschikking stelt en staat er jegens stichting Gullie voor in dat deze perso(o)n(en) deze verplichtingen nakomt.

Indien de Bezoeker zijn verplichtingen zoals verwoord in de voorgaande leden van dit artikel niet nakomt en/of daarvoor niet in kan staan, is de Bezoeker een direct opeisbare boete van € 10.000,- per overtreding aan stichting Gullie verschuldigd en € 5.000,- voor iedere dag dat de overtreding heeft voortgeduurd onverminderd het recht van stichting Gullie om van de Bezoeker bovendien nakoming en/of vergoeding van de gelden of nog te lijden schade te vorderen.

Gedurende zijn/haar verblijf in de Werfkelder dient de Bezoeker zich in overeenstemming met de openbare orde, de goede zeden en de met betrekking tot de aard van het bezochte evenement geldende regels van fatsoen te gedragen. De Bezoeker is in dit verband tevens verplicht de door de als zodanig kenbare functionarissen van stichting Gullie gegeven aanwijzingen en instructies op te volgen. Indien naar het redelijk oordeel van een leidinggevend functionaris van stichting Gullie de Bezoeker op enigerlei wijze in strijd met deze normen, aanwijzingen of instructies handelt, kan de Bezoeker voor het betreffende evenement de verdere toegang tot de Werfkelder worden ontzegd, zonder dat de Bezoeker enig recht op vergoeding van zijn/haar toegangsbewijs geldend kan maken.

Het is de Bezoeker onder meer verboden: a. aan derden in de Werfkelder goederen en schriftelijk informatie zonder uitdrukkelijke toestemming van de directie van welke aard dan ook te koop aan te bieden, dan wel kosteloos te verschaffen; b. (huis-)dieren de Werfkelder in te brengen; c. etenswaren en/of (alcoholische) consumpties in de Werfkelder mee te brengen; d. naar het oordeel van een functionaris van stichting Gullie gevaarlijke en/of voor de bezoekers hinderlijke voorwerpen of stoffen de Werfkelder in te brengen c.q. met zich mee te voeren; e. Drugs in de Werfkelder mee te nemen en/of te gebruiken.

In bijzondere gevallen waarin de algemene veiligheid zulks redelijkerwijze vereist, kan de bedrijfsleiding van stichting Gullie inzage verlangen in door de Bezoeker meegevoerde (hand-) bagage. In geval van weigering van medewerking kan de Bezoeker de (verdere) toegang tot de Werfkelder worden ontzegd zonder dat de Bezoeker enig recht heeft op restitutie van de prijs van het toegangsbewijs.

Het is de Bezoeker verboden om zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de directie van stichting Gullie, foto-, video-, film-, geluids- en andere opnameapparatuur in de Werfkelder bij zich te hebben of genoemde apparatuur zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de directie van stichting Gullie te gebruiken. Telefoontoestellen of andere middelen van draadloze communicatie moeten voor het betreden van de Werfkelder buiten gebruik gesteld worden. De als zodanig kenbare functionarissen van stichting Gullie zijn bevoegd om afgifte te vorderen van eventueel aangetroffen apparatuur en deze gedurende het verblijf van de Bezoeker in de Werfkelder in bewaring te nemen. Bij weigering van medewerking kan de Bezoeker de (verdere) toegang tot de Werfkelder worden ontzegd, zonder dat de Bezoeker enige aanspraak kan maken op restitutie van de prijs van het toegangsbewijs. 5 Stichting Gullie behoudt zich het recht voor van het evenement waarbij de Bezoeker aanwezig is beeld- en/of geluidsopnamen te (doen) maken. De Bezoeker zal geen auteursrechtelijk of ander bezwaar maken tegen de gebruikmaking van zijn portret/gelijkenis als onderdeel van de openbaarmaking van genoemde evenementen.

Binnen stichting Gullie gelden in de daartoe aangewezen ruimten regels inzake het rookverbod. De Bezoeker is gehouden zich aan deze voorschriften inzake het roken te houden. De Beheerder van de Werfkelder is bevoegd bij weigering van medewerking van de Bezoeker de (verdere) toegang tot de Werfkelder te ontzeggen, zonder dat de Bezoeker enige aanspraak kan maken op restitutie van de prijs van het toegangsbewijs.

Het verblijf van de Bezoeker in de Werfkelder is voor zijn/haar eigen rekening en risico. Stichting Gullie is slechts aansprakelijk voor door de Bezoeker geleden zaaks- en/of gevolgschade of de Bezoeker toegebracht letsel, die rechtstreeks en uitsluitend het gevolg is van opzet of grove schuld van stichting Gullie en/of zijn functionarissen, met dien verstande dat alleen die schade voor vergoeding in aanmerking komt, waartegen stichting Gullie verzekerd is, dan wel, naar redelijkheid en billijkheid, verzekerd had behoren te zijn en voor het daarin gehanteerde maximumbedrag. De aansprakelijkheid van stichting Gullie wordt onder meer uitgesloten voor: a. schade ten gevolge van het handelen van derden, waaronder begrepen door stichting Gullie ingeschakelde personen en huurders van (ruimten in) de Werfkelder en de door deze derden ingeschakelde personen; b. schade ten gevolge van het niet opvolgen van door de functionarissen van stichting Gullie gegeven instructies en van het niet naleven van de in het algemeen geldende regels van fatsoen; c. (gevolg-)schade ten gevolge van niet voorzienbare wijzigingen in de aanvangs- en slottijden van de evenementen waarop de overeenkomst tussen stichting Gullie en de Bezoeker betrekking heeft; d. schade op enigerlei wijze veroorzaakt door andere bezoekers.

Stichting Gullie is nimmer aansprakelijk voor door de Bezoeker geleden schade, die is ontstaan ten gevolge van overmacht aan de zijde van stichting Gullie. Onder overmacht wordt mede verstaan elke van de wil van stichting Gullie onafhankelijke omstandigheid - ook al was deze ten tijde van het totstandkomen van de overeenkomst reeds als mogelijkheid te voorzien -, die nakoming van de overeenkomst tijdelijk of blijvend verhindert, alsmede, voor zover daaronder niet reeds begrepen, oorlog, oorlogsgeweld, burgeroorlog, oproer, rellen, optreden van politie en/of brandweer, werkstaking, transportmoeilijkheden, brand en andere ernstige storingen in het bedrijf van stichting Gullie c.q. in de Werfkelder, weersomstandigheden en om welke reden dan ook niet-functionerend openbaar vervoer.

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst tussen stichting Gullie en de Bezoeker dienen de directie van stichting Gullie binnen acht dagen nadat de uitvoering van de overeenkomst heeft plaatsgevonden of plaats had moeten vinden bij aangetekend schrijven te bereiken. Klachten die na deze termijn worden ingediend worden door stichting Gullie niet in behandeling genomen.

Reclame is niet mogelijk met betrekking tot de volgende klachten en omstandigheden, en leiden derhalve nimmer tot enige verplichting tot schadevergoeding aan de zijde van stichting Gullie: a. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op wijzigingen in het programma, waaronder begrepen, maar niet daartoe beperkt, wijzigingen in de perso(o)n(en) van optredenden, in de samenstelling van het programma verschuivingen van evenementen naar een andere datum; b. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op de kwaliteit van de uitvoeringen van de evenementen waarop de overeenkomst tussen stichting Gullie en de Bezoeker betrekking heeft; c. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op overlast of ongemak veroorzaakt door andere bezoekers of wederrechtelijke indringers daaronder begrepen, maar niet daartoe beperkt, geluidsoverlast, ongepast gedrag, diefstal en molest; bij herhaalde overlast of ongemak door bepaalde, nader te identificeren bezoekers zal stichting Gullie het mogelijke verrichten om deze bezoekers in de toekomst zo nodig de toegang te ontzeggen; d. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op overlast of ongemak veroorzaakt door onderhoudswerkzaamheden aan de Werfkelder, dan wel op de gevolgen van deze onderhoudswerkzaamheden die redelijkerwijs op dat moment mochten worden verricht; e. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op overlast of ongemak, veroorzaakt door het niet naar behoren functioneren van faciliteiten in de zalen van de Werfkelder; f. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op overlast of ongemak, waaronder begrepen beperkt zicht voor de Bezoeker, veroorzaakt door (geluids-) opnamen door de media en de naar aanleiding daarvan getroffen technische voorzieningen in de zalen; g. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op (geluids-) overlast veroorzaakt door gelijktijdig plaatsvindende evenementen, daaronder begrepen noodzakelijke handelingen die dienen ter voorbereiding op deze evenementen, of die op enige andere wijze met deze evenementen samenhangen, in andere ruimten van de Werfkelder; h. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op de toewijzing en de verdeling van de plaatsen en/of een door omstandigheden noodzakelijke wijziging van het stoelenplan; i. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op overlast of ongemak, waaronder begrepen beperkt zicht op toneel en boventiteling; j. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op de aan- of afwezigheid van boventiteling, veroorzaakt door het niet naar behoren functioneren van de technische voorzieningen, dan wel de keuze van stichting Gullie die voorziening al dan niet aan te bieden; k. klachten en omstandigheden die betrekking hebben op overlast of ongemak door stakingen van het openbaar vervoer; l. klachten omdat de Bezoeker de toegang tot de zaal is ontzegd vanwege de omstandigheden dat het evenement in deze zaal reeds een aanvang heeft genomen.

Gegevens met betrekking tot de Bezoeker, waaronder de gegevens met betrekking tot de naam, het adres en woonplaats van de Bezoeker, die door stichting Gullie worden geregistreerd in verband met de verstrekking van een toegangsbewijs, worden opgenomen in een registratie in de zin van de Wet Persoonsregistratie (WPR).

Een kopie van het aanmeldingsformulier ingevolge de WPR van deze registratie ligt ter inzage bij stichting Gullie en het verkooppunt. Indien de Bezoeker geen persoonlijk geadresseerde informatie wenst te ontvangen, dan kan dit worden aangegeven door een brief te schrijven naar stichting Gullie.

De bezoeker kan door stichting Gullie gevraagd worden zich te identificeren. Indien de bezoeker geen identificatie kan laten zien dan wel deze weigert te tonen kan deze de toegang tot stichting Gullie worden ontzegt/geweigerd. In dit geval vindt evenmin restitutie van de toegangsprijs plaats.

Bij overtreding door de Bezoeker van (één of meer van) de bepalingen zoals genoemd in deze algemene voorwaarden is stichting Gullie gerechtigd het toegangsbewijs ongeldig te maken of de bezoeker de (verdere) toegang tot het evenement te weigeren zonder dat de Bezoeker recht heeft op restitutie die hij voor het toegangsbewijs (waaronder begrepen servicekosten) aan stichting Gullie, al dan niet via een (voor)verkoopadres, heeft voldaan. Houders van ongeldig gemaakte toegangsbewijzen hebben geen recht op restitutie.

Indien aannemelijk is dat er sprake is van een vervalsing van het toegangsbewijs is stichting Gullie bevoegd de houder van dit toegangsbewijs de (verdere) toegang tot het evenement te weigeren.


Kom op tijd

De tijd op uw toegangskaart is de aanvangstijd van de voorstelling. Zorg dat u minimaal 5 minuten voor aanvang van de voorstelling aanwezig bent i.v.m. kaartcontrole en placering. Laatkomers kunnen niet meer tot de voorstelling worden toegelaten. Vaak kunt u na de pauze alsnog in de zaal plaatsnemen. Restitutie van toegangsgeld is niet mogelijk.


Eten en drinken

Eten en drinken is niet toegestaan in de theaterzaal.


Beeld- en geluidsopnames

Voor het maken van beeld- en geluidsopnames moet van tevoren toestemming zijn verleend.


Mobiele telefoons

U wordt verzocht uw mobiele telefoon en andere telecommunicatie apparatuur tijdens de voorstelling uit te schakelen.


Leeftijdsgrens kinderen

Stichting Gullie behoudt zich het recht om bij bepaalde voorstellingen kinderen onder de 16 jaar niet toe te laten.

Algemene inkoopvoorwaarden van diensten, voorstellingen, producten en presentaties

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanvragen, offertes, aanbiedingen en (aanvullende) overeenkomsten, waarbij stichting Gullie, nader te noemen Opdrachtnemer.

2. Afwijking van deze voorwaarden kan alleen schriftelijk worden overeengekomen.

3. Algemene voorwaarden, onder welke benaming ook, van opdrachtgever, zijn niet van toepassing. De door Opdrachtnemer gehanteerde algemene voorwaarden zullen te allen tijde prevaleren.

4. Op een aanvraag van Opdrachtgever volgt een vaste aanbieding of offerte van Opdrachtnemer.

5. Indien een schriftelijke opdracht volgt op een aanbieding of offerte van Opdrachtnemer, dan komt de overeenkomst tot stand op het moment dat de opdracht door Opdrachtgever wordt verzonden.

6. Indien een schriftelijke opdracht door Opdrachtgever wordt gegeven zonder een daaraan voorafgaande offerte van Opdrachtnemer, dan komt de overeenkomst tot stand indien hetzij binnen 14 dagen na verzending van de opdracht de getekende kopie opdrachtbevestiging van Opdrachtnemer door Opdrachtgever wordt ontvangen, hetzij doordat Opdrachtnemer binnen deze termijn overeenkomstig de opdracht uitvoering geeft aan de opdracht. De overeenkomst komt alsdan tot stand op het moment van ontvangst van de kopie opdrachtbevestiging of op het moment van aanvang van uitvoering van de opdracht.

7. Wijziging in de opdracht komt tot stand op het moment van verzending van de (bevestiging van de) wijziging door Opdrachtgever, tenzij Opdrachtnemer binnen 8 dagen na verzending tegen de (bevestiging van de) wijziging schriftelijk bezwaar maakt.

8. De in de overeenkomst vermelde prijzen zijn vast en bindend, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.

9. Prijsverhogingen ontstaan door meerwerk ten aanzien van (samenhangende) diensten kan Opdrachtnemer slechts in rekening brengen indien Opdrachtgever vooraf schriftelijk heeft ingestemd met de uitvoering van dit meerwerk.

10. Opdrachtnemer is niet gerechtigd de overeenkomst in delen na te komen tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

11. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen zal betaling plaatsvinden binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur.

12. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen zal betaling van een factuur door middel van een wettig betaalmiddel contant, of middels storting of overschrijving van het verschuldigde bedrag op een door Opdrachtnemer aangewezen bankrekening.

13. Opdrachtgever en Opdrachtnemer kunnen de overeenkomst tussentijds opzeggen wegens gewichtige redenen. Opdrachtnemer is dan gehouden de schade voor Opdrachtgever als gevolg van beëindiging te beperken, indien en voor zover dat van hem in de gegeven omstandigheden redelijkerwijze gevergd mag worden, gelet op onder meer het verhaal voor de daaraan verbonden kosten en de grond voor beëindiging.

14. Op de aanbiedingen, offertes, overeenkomst en alle overeenkomsten die daaruit voortvloeien en de uitvoering daarvan, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

15. Alle geschillen, waaronder begrepen die welke slechts door één der partijen als zodanig worden beschouwd, voortvloeiend uit of verband houdende met de overeenkomst waarop deze voorwaarden van toepassing zijn of de betreffende voorwaarden zelf en haar uitleg of uitvoering, zowel van feitelijke als juridische aard, zullen worden beslecht door de bevoegde burgerlijke rechter in het arrondissement Utrecht. Zulks behoudens voor zover dwingende regels van relatieve competentie aan deze keuze in de weg zouden staan.

16. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden, om welke reden dan ook, geheel of gedeeltelijk ongeldig is, dan blijven de overeenkomst en deze algemene voorwaarden voor het overige onverminderd van kracht, terwijl partijen voor wat betreft de ongeldige bepalingen worden geacht datgene te zijn overeengekomen, dat rechtsgeldig de strekking van de ongeldige bepaling het meest nabij komt.